ПРОЕКТ: „Рехабилитация на железопътната линия „Пловдив-Бургас, Фаза 2“
Обект: „Проектиране и изграждане на 2 нови пътни надлези на км. 145+787 и на км. 151+770 в железопътния участък Нова Загора-Кермен“
ВЪЗЛОЖИТЕЛ: ДП „НАЦИОНАЛНА КОМПАНИЯ ЖЕЛЕЗОПЪТНА ИНФРАСТРУКТУРА”
ИЗПЪЛНИТЕЛ: „ЗЕБРА“ ООД
КОНСУЛТАНТ: КОНСОРЦИУМ „ЕЖИС-ЕТП-АЙСИДЖИ“ ДЗЗД (Обединение между фирмите „Ежис-Полша“ ЕООД, „Ежис-България“ ЕАД, „Евротранспроект“ ООД, „Инфра консулт груп“ АД и „МАП Интернасионал“ ООД)
ИЗТОЧНИК НА ФИНАНСИРАНЕ: *КОХЕЗИОНЕН ФОНД НА ЕС ПО ОП „ТРАНСПОРТ И ТРАНСПОРТНА ИНФРАСТРУКТУРА” 2014-2020; *БЪЛГАРСКИ ДЪРЖАВЕН БЮДЖЕТ
ОБЩА СТОЙНОСТ НА ДОГОВОРА : 6 688 171,46 лв.
СРОК ЗА ИЗПЪЛНЕНИЕ: 550 календарни дни
На 08.02.2022 г. между ДП НКЖИ и „ЗЕБРА“ ООД се подписа договор № 11592 за Проектиране и изграждане на 2 нови пътни надлези на км 145+787 и на км 151+770 в железопътния участък Нова Загора-Кермен.
Обектът е част от проект: “Рехабилитация на железопътната линия Пловдив-Бургас, Фаза 2”. Общата цел на проекта е завършването на дейностите по развитие и рехабилитация на железопътната линия Пловдив-Бургас през втори програмен период на ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура“ (ОПТТИ) 2014 – 2020 г. Железопътната линия Пловдив-Бургас е приоритетна в националната железопътна система и подобряването на проектните параметри и модернизацията ще допринесе за повишаване на качеството на предлаганите услуги и намаляване на транспортните разходи. Реализирането на пресичанията с пътната инфраструктура на две нива ще повиши безопасността. По-високата скорост и по-високото качество на услугите ще спомогне за повишаване на конкурентоспособността на железопътния транспорт в сравнение с другите видове транспорт.
Изпълнението на договора е разделено на три етапа, като първият е проектиране и подготовка на документи за издаване на разрешение за строеж, вторият е строителство и третият етап касае процедури за въвеждане на обектите в експлоатация.
Строителството обхваща изграждането на 2 нови пътни надлези на км 145+787 и на км151+770 в железопътния участък Нова Загора-Кермен по 8-ма железопътна линия. Съгласно изискванията на тръжната процедура и представените идейни проекти, се предвижда съществуващите прелези да отпаднат и да бъдат заменени с пътни надлези. Конструкцията на надлезите е плочогредова от предварително напрегнати стоманобетонови греди, обединени с монолитна пътна плоча. Фундирането ще се изпълни на изливни пилоти.
При изпълнението на строителните дейности железопътната линия ще бъде в експлоатация. В тази връзка, Изпълнителят предвижда редица технически решения и мерки, които да не възпрепятстват нормалната експлоатация на линията. Една от тези мерки е ползването на влакови и електрически „прозорци“, както и успоредно изпълняване на видове работи на двете съоръжения.

Оперативна програма „Транспорт и транспортна инфраструктура“
https://www.eufunds.bg/bg/optti

Phasellus egestas ante a congue luctus. Sed blandit venenatis massa eu eleifend. Nulla porttitor vestibulum diam quis ultricies. Nulla porta urna pellentesque dictum dictum. In interdum dui orci, eget egestas lorem vehicula ac. Suspendisse mi sem, sollicitudin ac quam eu, pretium rutrum augue.
Ut hendrerit laoreet diam et vestibulum. Curabitur nec elit lacus. Mauris at justo magna. Aliquam erat volutpat. Vivamus consequat lobortis purus, et egestas enim. Cras nec accumsan tortor